Sunday, April 18, 2010

Rindu

Petang tadi saya pergi kepasar...ehemmm (GIANT) saya melalui wisma FCSB. sampai aja di rumah saya membelek belek album lama kerana merindukan 3 orang bekas rakan sekerja.
Z - lesap selepas berhenti kerja dan berumahtangga, menukar nombor telefon bimbit .Telah berpindah mengikut suami.

N - Terjumpa beberapa bulan lepas di May Bank. Saya di beritahu beliau akan mendapat tawaran bekerja di pejabat immegresen Johor Bahru.

D -  Menghubungi semula saya melalui email menghantar kad jemputan. Selepas berhenti beliau menganggur hampir 2 tahun, selepas itu mendapat tawaran kos lanjutan perguruan selama setahun . "Selamat pagi cikgu......." Saya menghadiri majlis beliau, tapi datang lambat dan tak sempat berjumpa dengan rakan rakan lain.

Kenangan bersama kami berempat sempat di rakam ketika  syarikat mengadakan hari keluarga di pulau Tioman tahun 2007. Kami sempat berbasikal bersama menyusur dan menikmati persisir pantai yang indah. Juga perkampungan yang sangat tenang, terasa jiwa lapang, jauh dari tekanan dan masalah.

Hari hari yang dahulu dan kenangan lalu, kadang teringin di ulangi seperti deejavu. Sinis saya tersenyum bila perbezaan pendapat dalam melaksanakan tugasan boleh menimbulkan rasa rindu . Sungguh indah dan manis teringat kehebatan rakan dan teman . Kini mereka semua telah ada hala tuju masa depan, kerjaya, keluarga.
Semoga anda semua sihat dan di berkati perjalanan hidup di dunia dan akhirat. Dan saya berharap semoga sesekali teman teman mengenang diri saya yang tak pernah melupai anda semua....rindu kamu kawan kawan...



catatan Aku masih di sini :: lipsy

No comments:

Post a Comment