Thursday, December 17, 2015

Family Activities ~

BP MALL- Pacific Bowl



Uhh serious STRIKE !!!



Champion of course !!!



Well ~



ahhhhhhhhhhhhhh~

Tunggu Giliran masing2~




Laparrrrrr !!!!


Monday, November 30, 2015

Majlis sana sini ~

Hari Sabtu balik kampung lagi, ada aja jemputan kemajlis perkahwinan, jumpa kawan-kawan, ahli keluarga, saudara mara semua ada...uhhh bestnya, hilang sedikit rasa duka lara dan keresahan yang membelenggu jiwa raga. Ya Allah tabahkan hati aku dengan dugaan ini.




Budak kecik rindu lama tak jumpa dia cakap..manjanya diaaaaaaaa~



Ramainya jemputan yang hadhir 

Termenung sambil tersenyum to cover up !!

Tuesday, November 24, 2015

Kembali~

Semalam saya di sini, bertemu Jelita yang penuh kelembutan dengan bicara mulia, menjalankan tugas dengan tekad untuk berbakti. Menyegar hati yang layu, membuat bibir mengukir senyuman setelah mata longlai dan resah oleh titisan airmata. Akur janjimu terpahat di kalbu, sedangkan aku masih lagi menghitung RINDU








Monday, November 23, 2015

Dee jay Versus DJ

Banyak cara untuk kita buat orang lain gembira dan sekaligus melupakan sementara segala ketakutan yang melanda hidup atau masa depan kita!!!




Bersiaran dari Batu Pahat

Thursday, November 19, 2015

From Tajikistan With Love

Ketika hendak menunaikan solat Isyak malam ini, saya terima panggilan dan mesej, seorang isteri yang berada jauh di Tajikistan bimbang tentang keselamatan suaminya di Kluang yang tidak dapat di hubungi sejak awal pagi tadi ...uhhh .

** I video called him, and his phone automatically turns on and shows a ceiling.  That's why I am so worried **

Saya bergegas menghubungi rakan meminta bantuan, rumah terang benderang dan pagar tak berkunci, jeritan dan panggilan kami tidak di jawab. Ini menambahkan rasa bimbang. Kami menghubungi polis tempatan (Peronda) untuk bantuan, takut sekiranya apa-apa perkara yang buruk berlaku. Sementara mennggu polis datang saya cuba lagi memanggil nama beliau. Akhirnya ada suara menjawab dari tingkat atas. Rupanya si suami tidur di atas sehari suntuk, telefon bimbit pula di tingkat bawah dan auto answer mode...walllaaaaaaaaaaaaaaaa...kesian juga saya tengok mat saleh lelaki ni, blur dan terpinga-pinga melihat saya. Bila saya terangkan bahawa isteri beliau yang meminta saya datang barulah dia faham dan berkata Oh My God !!! this is very embarrassing...hahahahha )_&)^%_%!%&!)%&!+{I@&!&*$^%- adoiiilaaaa, semua selamat, kita makan dulu ~



Pertama kali datang~


Air - Sedap ~


Menikam kalbu ~ Marvelous 



Tuesday, November 17, 2015

TAUBAT

Ya Allah, ampunkan dosa aku dan terimalah TAUBAT aku. Entah keberapa kali aku berdosa padaMU dan bertaubat padaMU, tapi aku masih sering bersalah dan berdosa . Ya Allah sesungguh aku manusia biasa yang lemah , sekuat mana aku kadangkala aku tewas dan menginkari ikrar padaMU.



Sunday, November 8, 2015

Hati

Hati pun ada masa berjerebu, mata hati sudah tidak dapat melihat apa sahaja keindahan yang ada di depan mata, melangkah tanpa berfikir dan menerima apa saja yang terjadi ~


Hati

Hati

Friday, November 6, 2015

Jika

Jika Allah menghadirkan seseorang yang menghadiahkan air mata, itu berarti Allah mendidik kita untuk SABAR..

Jika kita tak pernah mengusik kehidupan seseorang tapi dia melukai kita, saat itu Allah mendidik kita untuk KUAT..

Jika Allah mempertemukan kita dengan seseorang yang membuat kita tersenyum, saat itu Allah mengajarkan kepada kita rasa SYUKUR..

Jika tanpa sebab seseorang hadir menghina kita, saat itu, Allah mendidik kita untuk REDHA dan memacu diri lebih baik.

Sabar, redha dan syukurlah atas apa yang hadir menyapa dalam kehidupan kita sekalipun itu tidak kita sukai. Boleh jadi itu cara terindah dari Allah untuk menempa peribadi kita agar kian mulia dan dirahmati-Nya, Amin..

Sunday, November 1, 2015

What You Need To Know~

Pantas dan cepat masa berlalu, hari ini masuk hari pertama bulan November ....bukan nak share lagu November rain..hehhehe, tapi tentang apa yang saya baca baru sebentar tadi, jom kita baca apa yang saya share samada ini auta ke fakta, sharing is happening ... LOL













Till meet again~

31 hb Oktober adalah hari terakhir beliau bertugas sebagai GM aka Pengurus Besar syarikat kami, kami berkumpul makan malam di Pizza Hut Kluang Mall, sedih sayu namun kami semua mendoakan semoga maju jaya di tempat baru...masa kami akan sampai juga~









Friday, October 23, 2015

Berkampung orang kampung

Lama tak blogging, so hari ini saya nak buat entri tentang cerita dan aktiviti hidup saya seperti biasa, hidup saya memang membosankan. Saya cuma mahu menulis untuk melegakan hati sendiri dan untuk melepasi masa saya. Orang lain memang tak suka baca..heheh saya tau tu, maafkan buat rakan blogger saya yang tak sempat nak melawat ya..tapi anda semua dalam hati saya, sekarang dah terlalu banyak aplikasi canggih yang membuat semua orang sibuk dan kadang kadang leka segala perkara yang sepatutnya tidak kita abaikan, kita ingatkan diri kita sendiri ya...

21 oktober saya berada di Pinetree Hotel berseminar selama sehari, biasalah bidang saya, sumber manusia..hahaha.... Biasa pun begini dan akan selalu begini, saya orang pertama atau terawal datang, tapi saya memilih untuk duduk di barisan belakang, adoii suka memerhati gelagat orang ramai itu.....ada sebab lain ke...tak ada kan .. :)

Sebelum balik ke Kluang sempat singgah di kampung halaman, makan sup tahu dan sotong goreng marveles, hanya terdapat di kampung saya...yummy, sampai rumah 7.29 minit malam.









Monday, October 12, 2015

Buat Seorang Kekasih

Kalau ada seorang pencinta atau kekasih, baru boleh dengar lagu ini !!! hehehehe





Wednesday, October 7, 2015

Tersedar Aku

Maaf buat diri sendiri yang leka pada kepalsuan kasih sayang dan perhatian yang melukakan hati serta jiwa buat seumur hidup, dan di waktu yang sama membiarkan orang yang sepatutnya di kasih atau di tempatkan di istana hati bersedih dan terluka...



Memang aku tak sempurna, usah kau puji dan sanjung

Jangan kau berkisah tentang baik dan mulia aku

kerana itu tidak benar

aku manusia biasa yang berdosa







Aku diperlukan bila mereka memerlukan, tapi bila aku perlu pasti  di tinggalkan, kisah berulang tanpa sudah~








Sunday, October 4, 2015

"Kekal" - Ziana Zain (Acoustic cover by Ajek Hassan)

                            .



Sayang dengarkanlah
Syair kau tulis ku lagukan
Moga jadi siulan
Suatu masa
Dan moga engkau kan tersenyum
Dengan irama indah
Hanya itu
Yang mampu ku beri


Di dalam mimpiku
Syair indah
Yang masih ku baca
Hangus terbakar
Dengan tak ku sangka
Yang ku mimpi
Rupanya terjadi
Punah semuanya


Kesepian kini
Menyusuri hari
Syair nan di rindu
Kau bawa bersama
Tinggallah irama
Terus ku lagukan
Kekal ia bersama
Serpihan harapan kita yang punah


Kita tak menduga
Dari kenalan lahir sayang
Hingga ku terlupa
Kau siapa
Setulus kasih ku kalungkan
Dan selautan sayang
Kau singkirkan di persada HAMPA

Thursday, October 1, 2015

Your Love

Why is it that every time  I go with my heart and against  my common sense and trust someone with my love, I end up HURT?



Thursday, September 17, 2015

Okay !!

Terima kasih masa lalu, kerana membekalkan kenangan untuk hari esuk !!!!





Wednesday, September 9, 2015

Apa hal ~

Kelam kabut di awal pagi  mencari di mana kunci rumah saya yang entah di mana saya letak. Macamlah besar rumah saya ni.Akhirnya saya membuka pintu dan saya dapati kunci tersangkut di luar , pagar tak bertutup kereta pula tak berkunci....alahai


Cukup tak tahap kecuaian saya ini ???


Monday, September 7, 2015

Sekali Lagi~

Teman saya meminta jasa baik saya untuk ke AVON Port Dickson, seperti tahun-tahun  yang lepas saya akan berada di sana selama 2 hari. Jam 5:30 pagi , 5 september 2015 , saya telah bangun dan memastikan semua keperluan yang perlu saya bawak. Checklist adalah perkara yang sangat penting.

Saya bertolak awal pagi, memandu merentasi lebuh raya, cuaca terlalu panas namun trafik lancar tanpa gangguan. Saya sampai mengikut jadual. Hari pertama adalah hari yang paling memenatkan. Tapi semangat dan minat dengan kerja yang saya lakukan, membuat semua itu bukan satu bebanan buat saya. Saya sempat menyapa pantai dan bertanya khabar tapi tak sempat mengadu dan bercerita tentang gelora kesedihan dalam hati saya....

Hari kedua bermula dengan senyuman seingga berakhir di sebelah petang. Sambutan tetap tak berubah, yang sudah mengenali saya pula nampaknya selesa, bertanya dan bersoal jawab. Sedih pula untuk berpisah pada kali ini.

Terima kasih yang tak terhingga kerana sudi mengundang saya dan semua cenderahati yang saya terima..terharu sangat...love you all~

#Selamat sampai jam 9:00 malam















Monday, August 31, 2015

Merdeka !!!!!!

Hari yang penuh bersejarah ini saya melihat dan meraikan kegemilangan Malayisa melalui kaca tv dan berita secara online. Sambil mengemas rumah, menyiapkan persiapan untuk next TALK di Port Dickson minggu depan. Juga membuat persiapan kembali ke kelas, rindu dengan celoteh kanak-kanak pintar.

Alhamdulillah kaki saya dah 90% pulih, tangan saya pun sama..syukur..semoga saya dapat meneruskan kehidupan harian saya dengan lebih selesa, sedikit nikmat Allah tarik buat sementara waktu nampaknya hampir kembali seperti sedia kala..terima kasih Ya Allah dengan segala ujian dan nikmatmu ~



Saturday, August 29, 2015

Bila Waktu telah terhenti

Ya Allah ,

Ampuni segala dosaku dan kejahilan ku

Andai waktu terhenti

Tapi aku entah di mana



Doaku

Doa Ketika Bersedih

Wahai Jiwa ku yang tenang,
Kembalilah kepada Allah
Bila ia sesat di dunia yang terang




BIsmillahirahnirahim..........................................




Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Segala puji bagi Allah Tuhan pentadbir seluruh alam. Selawat dan sejahtera semoga dilimpahkan ke atas junjungan besar Nabi Muhammad yang semulia-mulia pesuruh-Nya, serta ke atas keluarga dan sekalian sahabat-sahabatnya.

Ya Allah, wahai Tuhan kami, hidupkan kami dengan iman, matikan kami dalam iman, serta masukkan kami ke dalam syurga bersama-sama iman.

Ya Allah, ya Tuhan kami, ampunilah segala dosa kesalahan kami dan dosa-dosa kesalahan kedua ibu bapa kami, serta kesihanilah kedua ibu bapa kami sebagaimana mereka berdua mengasihani kami semasa masih kecil.

Ya Allah, akhirilah umur kami dengan kesudahan yang baik dan janganlah kiranya Engkau akhirkan umur kami dengan kesudahan yang tidak baik.

Ya Allah, ya Tuhan kami, janganlah kiranya Engkau pesongkan iman kami sesudah Engkau kurniakan kepada kami petunjuk. Anugerahilah kami rahmat kerana sesungguhnya Engkau Maha Pengurnia.

Wahai Tuhan kami, kurniakanlah kepada kami kebaikan di dunia ini dan juga di akhirat, dan peliharalah kami daripada azab neraka.

Semoga Allah mencucuri rahmat dan sejahtera ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atas seluruh keluarga dan sahabat-sahabat baginda. Dan segala puji itu tertentu bagi Allah, Tuhan pentadbir seluruh alam.