Wednesday, July 22, 2015

Penghujung J A L A N

Baru saja saya teringin berkongsi tentang lebaran pada tahun ini, Jam 10:30 pagi pada hari raya pertama saya bergerak pulang kekampung. Sebelum itu saya bangun seawal jam 5:45 pagi dan saya rasa sangat tak berdaya....Tapi ini kan hari kemenangan ...

Laluan perjalanan lancar pada pagi Syawal, saya terus ketanah perkuburan, melawat insan insan yang tersayang. Assalamualaikum bonda ku,anakanda datang untuk melepaskan rindu dendam,kalau bonda masih ada, tentu hari raya adalah yang paling meriah, menyambut kepulangan kami adik beradik, riuh rendah dapur dan halaman, tiada rasa sunyi dan duka lagi, yang ada cuma bahagia dan kegembiraan di hari yang mulia ini. Al fatihah buat bonda, semoga bonda tenang di sana, entah bila nanti anakanda akan menyusul jua. Maafkan anakanda andai kurang layanan cinta pada bonda,  namun dihati anakanda sungguh kasih tiada batasan..

Assalamualaikum Bapa,
Syawal tetap tak sempurna tanpamu, ketiadaan yang tak tertanggung rasanya di jiwa. Rindu pelukan di waktu kecil yang penuh kebahagiaan, Kesusahan hidup membuat masa lalu membelengu rindu di hati. Cintamu menikam kalbu. Al Fatihah

Assalamualikum Kekanda
Kau pergi terlalu awal dan betapa Allah lebih sayangmu dari kami semua, kau pergi tanpa pesanan dan tiada tanda,  Menjadi kedukaan yang begitu dalam kepada keluarga khususnya kepada bapa dan bonda. Terima kasih kepada jasamu kepada keluarga selama ini menjaga mereka. Al Fatihah

Assalamualikum Adik
Sukarnya aku melihat kamu yang begitu sukar melalui ujian selama tiga tahun itu . Namun ketabahan dan semangat serta keazaman yang kau terjemahkan melalui senyuman membuat kami redha dan RELA dengan kepergian mu kembali kesisiNYA. Kami akan saling menjaga dan menyayangi anak anak mu. Semoga segala doa kami memberi cahaya dan semoga adik di tempatkan bersama mereka yang beriman. Al Fatihah.

Nanti bila saya balik kampung, saya akan kembali membilang cinta di penghujung rindu ~ Selamat tinggal buat kali ini...



No comments:

Post a Comment