Wednesday, March 24, 2010

Fobia

Hari ini saya menepati jadual  temujanji seperti biasa di hospital untuk melakukan pemeriksaan susulan. Kalau bukan temu janji dengan doktor ...saya juga seorang yang menepati janji dan seorang yang bertanggung jawab pada janji yang saya berani berikan.

Seperti biasa, saya seorang yang penakut bila berada di hospital, melihat doktor lalu memakai seragam putih saya dan kecut....kejung ada ..rasa menggigil juga... Hari ini doktor yang melakukan pembedahan keatas saya akan melakukan pemeriksaan,,,bersama 5 orang doktor pelatih...saya rasa sangat tak selesa....tak perlu la saya tuliskan di sini....bak kata nabil,,,,lu fikir la sendiri....mereka berkomunikasi dalam bahasa ibunda mereka (Vietnam). Bila saya tanya dalam bahasa inggeris versi jawa saya..doktor itu hanya tersenyum....ketawa lagi...ok very good and dont worry...come back after 6 months. Do your anual mamogram. Badan saya yang sejuk mengiggil mula panas dan berpeluh....setelah mengucapkan terima kasih...saya berjalan keluar perlahan,  tersenyum dan bersyukur..perut saya mula terasa lapar. Saya singgah di cafeteria untuk mengisi perut.....thx buat sahabat ku vona@liya yang menghantar sms maxis to maxis bernilai 1 sen dan memberikan  impak  tak ternilai buat saya....buat tersayang yang sudi mendoakan...terima kasih..terima kasih dan terima kasih..

Hari beransur petang, saya memandu pulang......



Catatan :: lipsy

No comments:

Post a Comment