Wednesday, March 24, 2010

Day Breaker


Hari ini saya teringin mendengar suara keletah manja seseorang....tapi tak dapat pula....sebelum itu saya memandu ketempat kerja seperti biasa. Tapi bila sampai...saya keluarkan laptop saya, saya mencari sesuatu....ahhh celcom broadband modem. Ya Allah ada dalam beg tangan saya, di atas meja....jika melakukan sesuatu dengan tergesa gesa pasti ada sahaja yang tertinggal.Kalau la semasa sekatan dan pemeriksaan polis tadi mereka meminta lesen memandu...cuai sangat kan saya. Tapi yang PASTI memang lupa...faktor usia kot...itulah jawapan yang sering saya dengar dari generasi kini, kdg2 ada gak saya dengar faktor hormon....kalau lelaki plak mcm2 faktor yang di spekulasikan......saya hanya senyum ...

Hari ini saya berjumpa rakan2 yang bekerja di syarikat pembinaan (Construction), pendek kata semua topic ada, late payment, aduan, sijil CF, progres kerja...mulalah teringat zaman semasa saya bekerja di syarikat pembinaan dulu...bekas 2 orang jurutera syarikat tempat saya bekerja , yang lelaki tu dah jadi salah seorang jurutera daerah dan perempuan tu plak jurutera di SAJ. Mek kelantan tu pula dah jadi conslultant, awek jawa parit sulong plak jadi surirumah tangga selepas berhanti kerja..dan ada beberapa orang lagi.Aaaaaaaaaaahhhhh. Apa lagi jom tengok wayang......SQUARE ONE  Batu Pahat ... |MBO| ... saya nak tengok alice...tayangan plak lambat....adushhhh... nak cpt punya pasal dan akhirnya kami  memilih DAY BREAKER. Cerita tidaklah begitu hebat tapi sekadar menarik aja...cuma  ending yang agak menghampakan.... Average ok la ..3 bintang................



catatan ::  lipsy

No comments:

Post a Comment