Thursday, November 19, 2015

From Tajikistan With Love

Ketika hendak menunaikan solat Isyak malam ini, saya terima panggilan dan mesej, seorang isteri yang berada jauh di Tajikistan bimbang tentang keselamatan suaminya di Kluang yang tidak dapat di hubungi sejak awal pagi tadi ...uhhh .

** I video called him, and his phone automatically turns on and shows a ceiling.  That's why I am so worried **

Saya bergegas menghubungi rakan meminta bantuan, rumah terang benderang dan pagar tak berkunci, jeritan dan panggilan kami tidak di jawab. Ini menambahkan rasa bimbang. Kami menghubungi polis tempatan (Peronda) untuk bantuan, takut sekiranya apa-apa perkara yang buruk berlaku. Sementara mennggu polis datang saya cuba lagi memanggil nama beliau. Akhirnya ada suara menjawab dari tingkat atas. Rupanya si suami tidur di atas sehari suntuk, telefon bimbit pula di tingkat bawah dan auto answer mode...walllaaaaaaaaaaaaaaaa...kesian juga saya tengok mat saleh lelaki ni, blur dan terpinga-pinga melihat saya. Bila saya terangkan bahawa isteri beliau yang meminta saya datang barulah dia faham dan berkata Oh My God !!! this is very embarrassing...hahahahha )_&)^%_%!%&!)%&!+{I@&!&*$^%- adoiiilaaaa, semua selamat, kita makan dulu ~



Pertama kali datang~


Air - Sedap ~


Menikam kalbu ~ Marvelous 



2 comments: